Pin It button on image hover

Monday 1 August 2016

It's summer (by Dominike)

Hello everyone, I am back with another Art Journal project made with coffe filters. After using the filter I washed it and let it dry.
It became brown and I was able to stamp on it the Summer Fair image.
Then I coloured the stamp with watercolours and a little brush.
I will need at least four filters, one per month and a lot of tags to obtain a beautiful book. I will put objects in each pocket to remember what happens each month.

Have a good summer. Kind regards.


Bonjour
Me voici de retour avec un autre Journal d'art réalisé à partir de filtres à café.
Après usage, je lave le filtre puis le fais sécher. Il est alors devenu marron.
Je tamponne mon personnage, que je mets en couleurs avec les aquarelles et un pinceau à réservoir d'eau.
J'en utiliserai au moins 4, 1 par mois et de nombreux tags pour obtenir un beau livre. Dans chaque pochette je mettrai des objets pour me souvenir des choses importantes du mois.

Passez un bel été. Un peu chaotique en ce qui concerne le temps par chez nous mais cela va s'arranger.

A très bientôt.

6 comments:

  1. Brilliant idea, lovely stamping, Kate x

    ReplyDelete
  2. eh oui ! c'est dans les vieux filtres qu'on fait les meilleurs journaux d'art !!! ressortir les vieilles recettes a toujours du bon !!

    ReplyDelete
  3. What a great idea Dominike and a great start with the Summer Fair image which you have coloured beautifully. x

    ReplyDelete
  4. what a lovely idea - I do hope we get to see the book when its finished! Hugs xx

    ReplyDelete
  5. So creative idea, it's brilliant! The used filter has a vintage look, fabulous!

    ReplyDelete

Thanks so much for leaving a comment - it brings a little ray of sunshine into our day when we know our work is appreciated!